Міненерго повинно мати інструменти для інвестиційних програм

Міністерство енергетики розробило проєкт

Міністерство енергетики розробило проєкт Закону України «Про внесення змін до деяких законів України (щодо врегулювання питань забезпечення безпеки постачання електричної енергії та природного газу)».

Основною метою документу є посилення контролю держави за дотриманням учасниками ринків електричної енергії та природного газу вимог нормативно-правових актів в частині забезпечення надійного та безпечного постачання електричної енергії та природного газу споживачам.

Прийняття законопроєкту дозволить підвищити рівень безпеки постачання шляхом створення єдиних підходів до здійснення державного енергетичного нагляду (контролю), створення реальних інструментів контролю за діяльністю учасників ринків в частині технічного стану енергообладнання та мереж, а також посилення відповідальності за порушення законодавства, що регулює функціонування ринків електричної енергії та природного газу. – повідомляє Міністерство енергетики

Зараз існує проблема, що Міненерго позбавлене права погодження інвестиційних програм операторів систем розподілу

Зазначена ситуація призвела до того, що Міненерго позбавлене можливості виконувати вимоги стратегічних документів в електроенергетичній
галузі, зокрема, Енергетичної стратегії України на період до 2035 року та Плану пріоритетних дій Уряду. Адже технічні заходи, передбачені інвестиційними програмами ОСР та ОСП нерозривно пов’язані з безпекою постачання електричної енергії, плануванням розвитку генеруючих потужностей та фактично спрямовані на досягнення визначених в Енергетичній стратегії на період до 2035 року цілей (зниження технологічних втрат електроенергії, тривалості відключень, підвищення надійності електропостачання), за що відповідає Міненерго. Тому, Міненерго повинно мати інструменти для її реалізації через погодження інвестиційних програм та планів розвитку ОСР та ОСП.

Відповідно до вимог Держенергонагляд подає Міненерго висновки щодо пріоритетності технічних рішень для розвитку систем розподілу, передбачених проектами інвестиційних програм ОСР, а також, результатів перевірок здійснення учасниками ринку електричної енергії реконструкції та модернізації енергетичного обладнання електричних станцій. Також звертаємо увагу, що формування та реалізація державної політики в електроенергетиці не належить до повноважень НКРЕКП. Вищезазначені висновки мають надаватися саме до Міненерго, а не до НКРЕКП.

Прийняття проєкту акта дозволить підвищити рівень надійності та якості енергозабезпечення споживачів (безпеки постачання) шляхом створення
єдиних підходів до здійснення державного енергетичного нагляду (контролю), створення реальних інструментів контролю за діяльністю учасників ринків електричної енергії та природного газу (крім побутових споживачів та споживачів, не віднесених до особливої групи споживачів) в частині технічного стану енергообладнання та мереж, а також посилення відповідальності за порушення законодавства, що регулює функціонування ринків електричної енергії та природного газу. Очікуваний вплив реалізації акта на: ринкове середовище: не буде мати негативного впливу;
забезпечення захисту прав та інтересів суб’єктів господарювання – повідомляється в пояснювальній записці до проєкта Закону


+1
1
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *