Всупереч очікуванням, нафта і газ залишаються дешевими

Протягом кількох місяців після вторгнення Росії в Україну будь-який натяк на погані новини спричинив ціни на енергоносії в стратосферу. Коли пожежа змусила закрити американський газовий завод, страйки стряхнули французькі нафтові термінали, Росія вимагала від Європи платити за паливо в рублях або погода виглядала похмурішою, ніж зазвичай, ринки здичавіли. Однак з січня все було інакше. Нафта марки Brent, світовий еталон нафти, коливалася близько $75 за барель порівняно з $120 рік тому; в Європі ціни на газ на рівні 35 євро (38 доларів) за мегават-годину (мвт-год) на 88% нижче свого піку в серпні. Пише – The Economist

Справа не в тому, що новини раптом стали більш податливими. Організація країн-експортерів нафти (ОПЕК) та її союзники оголосили про різке скорочення видобутку. В Америці кількість нафтових і газових бурових установок падає сім тижнів поспіль, оскільки виробники реагують на мізерні винагороди, що пропонуються. Кілька газових об’єктів Норвегії, які зараз є життєво важливими для Європи, перебувають на тривалому ремонті. Нідерланди закривають найбільше в Європі газове родовище. Проте будь-яке зростання цін швидко зникає

Що змушує цінами бути стабільними?

Невтішний попит може бути частиною відповіді. В останні місяці очікування щодо глобального економічного зростання впали. Крах кількох банків цієї весни викликав побоювання рецесії в Америці. Інфляція б’є по споживачам у Європі. В обох місцях повний вплив підвищення відсоткових ставок ще відчувається. Тим часом у Китаї відновлення постковідної ситуації виявляється слабшим, ніж очікувалося. Анемічний ріст, у свою чергу, знижує попит на паливо.

Але придивіться ближче, і історія попиту є в кращому випадку частковою. Незважаючи на невтішне відновлення, у квітні Китай споживав 16 мільйонів барелів на день (б/д) сирої нафти, що є рекордом. Відродження вантажних перевезень, туризму та подорожей після похмурого нульового періоду COVID-19 означає, що використовується більше дизельного палива, бензину та авіаційного палива. В Америці зниження цін на бензин на 30% порівняно з минулим роком є ​​хорошим передвістям для літнього сезону водіння. Очікується, що в Азії та Європі триватимуть високі температури, що створить більший попит на газове виробництво електроенергії для охолодження.

Більш переконливе пояснення можна знайти на стороні видобувальників .

Високі ціни за останні два роки стимулювали виробництво за межами OPEC, яке зараз виведено в мережу. Нафта фонтанує з Атлантичного басейну через поєднання звичайних свердловин (у Бразилії та Гайані) та видобутку сланців і бітумінозних пісків (в Америці, Аргентині та Канаді). Норвегія також накачує більше. За оцінками банку JPMorgan Chase, у 2023 році видобуток не в країнах ОПЕК зросте на 2,2 млн б/д.

Теоретично це має бути врівноважено скороченням видобутку, оголошеним у квітні основними членами ОПЕК (на 1,2 млн барелів на день) і Росією (на 500 000 барелів на день), до яких Саудівська Аравія додала ще 1 млн барелів на день цього місяця. Проте виробництво в цих країнах не впало настільки, як обіцяли, а інші країни ОПЕК збільшують експорт. Венесуела зросла завдяки інвестиціям американського гіганта Chevron. Іран досяг найвищого рівня з 2018 року, коли Америка запровадила нові санкції. Дійсно, п’ята частина світової нафти зараз надходить із країн, які перебувають під західним ембарго, і продається зі знижкою, що сприяє зниженню цін.

Що стосується газу, то ситуація складніша: головний російський трубопровід, що постачає газ до Європи, залишається закритим. Але Freeport lng, підприємство, яке обробляє п’яту частину американського експорту зрідженого природного газу і постраждало від вибуху минулого року, знову працює. Інший російський експорт до континентальної Європи продовжується. Норвезькі потоки повністю відновляться в середині липня. Найважливіше те, що існуючі запаси в Європі величезні. Сховища блоку заповнені на 73% у порівнянні з 53% рік тому, і вони мають намір досягти своєї мети в 90% до грудня. Багаті азіатські країни, такі як Японія та Південна Корея, також мають достатньо газу.

Коли інфляція стрімко зростала, а відсоткові ставки залишалися скромними, товари, зокрема сира нафта, були привабливим захистом від зростання цін, підштовхуючи ціни вгору, коли інвестори приходили. Тепер, коли спекулянти очікують, що інфляція впаде, привабливість зменшилася — так само, як роблять вищі ставки більш безпечні активи, такі як готівка та облігації, більш привабливі. Як наслідок, спекулятивне чисте позиціонування (баланс між довгими та короткими ставками, зробленими гравцями на ринках нафтових ф’ючерсів) впало. Вищі ставки також підвищують альтернативну вартість утримання запасів нафти, тому фізичні трейдери розвантажують свої запаси. Обсяг плавучих сховищ впав з 80 млн барелів у січні до 65 млн барелів у квітні, що є найнижчим показником з початку 2020 року

+1
1
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *