Китайські верфі, що будують танкери для перевезення скрапленого природного газу (ЗПГ), кидають виклик економічному спаду в країні. Завдяки високому попиту цього року вони готові поставити рекордну кількість суден.
Зростання попри труднощі
Виробники цих суден у перші п’ять місяців року збільшили свої доходи більш ніж удвічі, навіть попри скорочення промислових прибутків в економіці, що страждає від підвищених тарифів США та дефляційного тиску. Найбільший виробник ЗПГ-танкерів, верф Hudong-Zhonghua, до кінця року поставить 10 танкерів, що стане внеском у національний рекорд. За даними національного мовника Chinese Central Television (CCTV), її портфель замовлень становить 150 мільярдів юанів (21 мільярд доларів США) на 60 суден, які мають бути доставлені до 2031 року.
Драйвери буму та міжнародні виклики
Китай отримує вигоду від буму попиту на ЗПГ – найшвидше зростаюче викопне паливо. Це відбувається на тлі розширення виробництва в США та Катарі, а також завдяки тому, що китайські імпортери прагнуть мати незалежні флоти для посилення своєї торгової потужності. Проте це зростання не обійшлося без проблем. Розслідування уряду США дійшло висновку, що китайські субсидії несправедливо надають перевагу суднобудівній промисловості країни та шкодять американським конкурентам.
Минулого року глобальні поставки ЗПГ-суден зросли більш ніж на 60%, до 67 одиниць, довівши світовий флот до 831 судна. За даними Міжнародної групи імпортерів ЗПГ, ще 103 судна заплановані до поставки у 2025 році. Портфель замовлень становить майже половину існуючої потужності флоту.
Інновації та перспективи
За даними CCTV, китайські виробники скоротили час будівництва ЗПГ-танкерів удвічі, до 15 місяців. Частково це стало можливим завдяки задоволенню 80% потреб за рахунок місцевих ланцюгів поставок. Очікується, що після виконання всіх замовлень Китай побудує 15% світового флоту ЗПГ – більш ніж удвічі більше від поточних рівнів. Однак, за даними BloombergNEF, він все ще значно відставатиме від провідного суднобудівника Південної Кореї.